Profesjonalne projektowanie plakatu

Plakat reklamowy to przede wszystkim forma przekazu jakiejś treści. Musi wyglądać estetycznie, zawierać najważniejsze informacje dla konsumenta oraz stanowić spójną całą z pozostałymi materiałami kampanii marketingowej. Tylko w ten sposób będzie on spełniał swoją funkcję.

W rękach specjalisty

Zawodowy grafik wie, jak wykonać to dość skomplikowane zadanie. Dzięki doświadczeniu i wiedzy oraz niezwykłemu poczuciu estetyki potrafi on dobrać kolory, kroje czcionki oraz rozmiary tak, żeby wyglądały jednocześnie przejrzyście i wyrafinowanie. Nie inaczej jest, gdy chodzi o plakaty dla dzieci. Zdaje on sobie sprawę, że barwy powinny być żywsze hasła rzadsze i bardziej wyraźne oraz sporej wielkości obrazki ulubionych postaci, które staną się najlepszymi przyjaciółmi najmłodszych.

Druk na miarę

Odpowiednio wykonany projekt trafia następnie do drukarni, która dobiera materiały według zlecenia, dopasowując je do wskazanego formatu. Jest to etap niezwykle ważny, ponieważ zależy od niego efekt końcowy, a tym samym wrażenia estetyczne, jakie po sobie pozostawi. Plakaty dla dzieci powinny błyszczeć, zwracać na siebie uwagę i robić duże wrażenie. Najlepiej jest, kiedy stosuje się odpowiedni format i dobór żywych, energicznych kolorów, których nasycenie jest bardzo duże. Łagodne odcienie mogą nie sprawdzić się w barwnym świecie dziecięcej wyobraźni.

Liczy się zawartość

Na samym plakacie reklamowym zaś powinny być tylko niezbędne informacje, dopiero u dołu wyjaśnić i wymienić wszystkie konieczne szczegóły, dzięki którym możliwe będzie znalezienie producenta i reklamodawcy. Jednak na samym środku i w górnej części powinno być dużo przestrzeni zapełnionej jedynie hasłem, obrazkiem i ewentualną datą, jeżeli organizowany jest event z udziałem najmłodszych. Dzięki temu zaprezentowane zostaną kluczowe informacje, a nie przekażą cała treść reklamy. Za dużo szczegółów i nadmierna ilość tekstu zakłóca przekaz. Dodatkowe efekty i przeróbki również mogą zaszkodzić, dlatego też najlepiej postawić na prostotę, a resztę ukryć „między wierszami”, dzięki posiadanej wiedzy i doświadczeniu.