Który katalog wybrać, klejony czy szyty?

Katalogi reklamowe to jeden z tych nośników reklamy, który pomimo rozwoju działań marketingowych w Internecie nie traci na popularności. Wiele firm, z różnych branż, w dalszym ciągu korzysta z nich, a co za tym idzie zwiększa swoją sprzedaż. Katalogi reklamowe doskonale sprawdziły się podczas pandemii, kiedy ograniczenia uniemożliwiły zakupy bezpośrednie.

Katalogi reklamowe – główne zalety

  •         Prezentacja produktów – katalogi reklamowe dają możliwość prezentacji wszystkich dostępnych produktów, co nie zawsze jest możliwe w kontakcie bezpośrednim z klientem
  •         Miejsce na pełne opisy – duża ilość miejsca do zadruku pozwala na dokładne opisanie produktów, ich wymiarów oraz możliwości wykorzystania
  •         Zdjęcia produktowe – do zakupu klientów przede wszystkie przekonują dobrej jakości zdjęcia produktowe
  •         Dotarcie do szerokiego grona odbiorców – do sklepu stacjonarnego udać się mogą tylko osoby mieszkające w okolicy. Katalogi reklamowe pozwalają na dotarcie z ofertą do osób z innych części kraju, a nawet zza granicy
  •         Różne możliwości wykorzystania – katalogi doskonale sprawdzą się podczas spotkań z klientami, partnerami biznesowymi, jako dodatek do zakupów lub jako informator podczas targów branżowych

Wygląd katalogu zależy od przeznaczenia oraz celu, który ma osiągnąć. Podczas projektowania musimy podjąć kilka kluczowych, dla efektu końcowego, decyzji. Między innymi należy zastanowić się na tym czy nasz katalog firmowy powinien być szyty czy klejony.

Katalogi szyte

Katalogi szyte są bardzo popularną i tanią formą reklamy. Ich wadą jest fakt, że ten sposób łączenia nie sprawdzi się w przypadku dużej ilości stron. Katalogi szyte charakteryzują się wyjątkową trwałością, nawet przy dużej eksploatacji. Dają one również możliwość rozłożenia katalogu na płasko, dzięki czemu w łatwy sposób można zapoznać się z treściami umieszczonymi w środku.

Katalogi klejone

Katalogi klejone charakteryzują się przede wszystkim efektownym, profesjonalnym wyglądem. Klejenie wykorzystuje się w przypadku katalogów, które mają większą ilość stron. Katalogi klejone są dużo trwalsze oraz elastyczne, dzięki czemu ich przeglądanie będzie samą przyjemnością.

Katalogi reklamowe mogą spełniać wiele zadań. Ważne, aby ich wygląd zachęcał do złożenia zamówienia właśnie w naszej firmie. Należy zadbać o najmniejsze szczegóły oraz idealne dopasowanie poszczególnych elementów.