Broszura a katalog – jakie są różnice?

Firmy, które posiadają szeroką ofertę produktową planując działania marketingowe powinny w pierwszej kolejności zadbać o materiały reklamowe. Kluczowym zadaniem, które będą one spełniały to najlepsza prezentacja produktów i usług, które oferuje firma. Oczywiście w obecnych czasach wszystkie informacje można umieścić w Internecie. Większość firm działa przede wszystkim w obszarze online, dlatego też klienci zdecydowanie bardziej doceniają firmy, które w dalszym ciągu stawiają na wersję papierową swojej oferty. W zależności od celu jakie mają spełniać materiały reklamowe oraz od ilości produktów, które chcemy zaprezentować możemy wybrać broszury lub katalogi firmowe. 

Czym różnią się od siebie katalogi firmowe oraz broszury

  •         Objętość – katalogi posiadają zdecydowanie więcej przestrzeni do druku niż broszury reklamowe.
  •         Przeznaczenie – w tej kwestii ma znaczenie oczywiście ilość oraz rodzaj informacji, które chcemy przekazać odbiorcy. Katalogi służą przede wszystkim do dokładnej prezentacji produktów oraz usług firmy. Możemy w nich umieścić zdjęcia oraz precyzyjne opisy. Natomiast broszura przeznaczona jest do przekazania ogólnych informacji o firmie, o jej sukcesach oraz do przedstawienia podstawowych informacji o ofercie.
  •         Sposób przekazywania – katalogi najczęściej są przekazywane klientom podczas wizyty w sklepie firmowym lub wysyłane pocztą. Dzięki nim możemy pokazać pełną ofertę naszej firmy. Broszury są produktem, który przekazujemy podczas targów branżowych, szkoleń lub podczas spotkań biznesowych. Możemy je dodawać do zestawów gadżetów reklamowych oraz ustawiać na naszym stanowisku podczas targów.
  •         Zdjęcia oraz grafiki – katalogi firmowe posiadają zdecydowanie więcej zdjęć. Przeważają one nad tekstem. W przypadku broszury sytuacja jest zupełnie na odwrót. W niej umieszczamy więcej opisów niż zdjęć

Niezależnie czy zdecydujemy się na katalog firmowe czy na broszury reklamowe najważniejszy jest projekt oraz ich wykonanie. Ponieważ są to materiały, które będziemy przekazywać klientom oraz kontrahentom muszą być dopracowane w najmniejszym szczególe. Dzięki nim możemy wiele zyskać, ale również stracić w oczach odbiorców jeżeli nasze materiały reklamowe będą słabe jakościowo i merytorycznie. Kluczowym elementem będzie również wybór drukarni, która przygotuje nasze materiały promocyjne. Wybierając taką, która posiada najlepsze maszyny oraz doświadczenie możemy mieć pewność, że nasze katalogi oraz broszury spełnią w 100% swoje zadanie.